heyyyoo :)

welcome to my personal blog guys !
just enjoy my blog and comment my post .

want to know more ?
follow my twitter : @rafaelamariaa
listen my heello : @rafaelamariaa

Jumat, 21 Oktober 2011

9c's bulletin project

印尼

     印尼文可以理解种书写艺术。印尼有各形式例如: 歌,戏剧都是。

   多的印尼文在初中 Santo Yakobus 的文, 按的看法已足好。只是我如何在日常生活中如何提高及吸收已西。

     一般,我们经常在日常中到在印尼文学当中有看不同的文法或意思上的表述

Sastra Bahasa Indonesia

          Dalam Bahasa Indonesia, Sastra dapat dipahami sebagai suatu karya tertulis. Bahasa Indonesia memiliki berbagai bentuk sastra seperti: puisi, drama dan lainnya.

          Banyak sastra Bahasa Indonesia yang sudah kita pelajari di SMP Santo Yakobus, dan menurut saya itu sudah cukup baik. Tapi itu juga tergantung dari cara kita menerapkan dalam kehidupan sehari hari dan bagaimana meningkatkan penyerapan apa yang telah dipelajari itu.

          Secara umum, kita sering menemui Sastra Indonesia yang memiliki tata bahasa yang berbeda sehingga merubah arti Sastra itu .


Indonesian Literature

          In Indonesian language, literature can be understood as a written work. Indonesian has a variety of literary forms such as poetry, drama and others.

          Many Indonesian literature have we learned in Saint James Junior High School, and I think it's good enough. But it also depends on the way we implement in our daily lives and how to enhance the absorption of what we have learned.

          In general, we often encounter Indonesian Literature which has a different grammar and sometimes it changes the meaning of the Literature.


-natania-

Tidak ada komentar:

Posting Komentar